kbba9

! Raya Sale !

Monday, January 09, 2017

DAY 5 : 31 Days Challenge By JDT Blogger - 6 perkataan yang menggambarkan diri ?

Cabaran hari ke 5 ni KakNa minta encik suami yang tolong jawabkan . So , BUKAN KakNa yang pandai - pandai tau !


6 perkataan yang menggambarkan diri KakNa ?


1. Manja - Manja ke ? --> KakNa memang anak dan isteri yang manja . Kalau di rumah , KakNa memang manja dengan adik bongsu KakNa . Tapi , dengan suami 100 kali manja . Tak dinafikan . Dengan rakan sekerja pun agak manja juga , namun masih berpada - pada dan berhati - hati takut di salah erti pula .


2. Tegas - Emm .. Masa KakNa tanya suami dan dia jawab ni , KakNa terus fikir satu perkara . KakNa memang agak tegas dalam sesuatu perkara , atau lebih jelas lagi dalma semua perkara . Sebab KakNa dibesarkan dalam keadaan perlu usaha untuk dapatkan sesuatu , so , KakNa tak suak orang yang lebik dan lemah dalam berusaha . Baru separuh jalan dah bosan dan berputus asa . Itu bukan KakNa . Tegas tapi masih ada budi bicara lagi lah .


3. Penyayang - Walaupun KakNa ni tegas , namun sifat penyayang tu masih ada dalam diri KakNa . Apatah lagi setelah bergelar Ummi kepada dua orang anak ni , KakNa dapati sifat penyayang tu semakin bercambah dan KakNa juga menjadi semakin emosi dalam banyak hal . Hehehe .


4. Perancang - Yang ni tak tahu nak komen . Tak tahu kenapa suami KakNa cakap macam ni . Mungkin sebab KakNa nak pergi jalan KakNa suka tanya dia nak pergi mana selepas satu lokasi . Senang cakap ada jadual lah .


5. Sistematik - Yang ni bukan sama ke macam kat atas . KakNa suka plan sebelum buat sesuatu . Tu je . Hehe .


6. Berhati - hati - Yup ! Sebab banyak kali kena tipu , so KakNa jadi orang yang sangat berhati - hati dalam segala hal . Bukan untuk siapa pun , untuk kebaikan semua juga . Betul tak ? 


So , korang dah tahu serba sedikit pasal KakNa kan ? Hehe . Yang ni dari mata encik suami KakNa yer . Hehe . Yang dah kenal KakNa je tahu . Huhu . 


#jdtblogger #31dayschallengebyjdtblogger

!!Jom Tambah Pendapatan!!